
Vrijdag 24 april was het weer de wandeldag van de Huizinger wandelgroep. Een groep mensen die bestaat uit gemeenteleden van de kerk van Huizinge en een ieder die graag met ons meeloopt.
Deze vrijdag vertrekken we naar Uithuizermeeden voor een wandeling rond het dorp. Het was een wat winderige dag en de temperatuur was 14 graden, ideaal wandelweer dus. We startten de wandeling bij het station van Uithuizermeeden en zetten vandaar koers in de richting van Oldenzijl. We genoten van de mooie omgeving, de natuur waarin we liepen en de gesprekken met elkaar. De tulpenvelden stonden in volle bloei.

Via de bollenvelden kwamen we uit bij de mooie blauw-witte Meister toren van de Mariakerk, alwaar onze gastvrouw van die dag, Ina Nienhuis, ons stond op te wachten om met ons mee te wandelen naar haar woning. Na een kort bezoek aan de Mariakerk, waarin we het praalgraf konden bewonderen dat in restauratie gaat, liepen we samen met Ina naar Nienoordhuis, haar woning aan de Oudedijk in Uithuizermeeden alwaar we werden getrakteerd op koffie met oranje-tompouce. Heerlijk!
We sloten de wandeling af met een rondgang rond de Rensumaborg en de uitkijkbult waar we konden genieten van de vergezichten en de uitkijk op de Rensumaborg. Daarna liepen we weer gezamenlijk langs het spoor naar het station waarna iedereen tevreden huiswaarts keerde.

Iedere laatste vrijdag van de maand maken we als groep een wandeling in de natuur. Het zijn waardevolle bijeenkomsten waarbij we onze spieren goed gebruiken. Een aanrader voor iedereen om eens een keer mee te lopen en te ervaren hoe goed je dat doet. Van harte welkom!
Tekst en foto’s: Jan Smid