Belevingskas voor Het Groen Gasthuis

Op uitnodiging van Het Groen Gasthuis  (professionele woonvorm voor mensen met dementie en geheugenproblemen) zijn wij als afgevaardigden van de kerkenraad op vrijdag 13 juni jl. naar Warffum gefietst. Deze middag werd de belevingskas op feestelijke wijze in gebruik genomen.

Na een hartelijk welkom aan de deur door het bestuur heeft Rommie ons nog even de huiskamer laten zien. De bewoners kunnen hier prachtig wonen in een huiselijke sfeer en gebruik maken van de grote tuin. Hier staan diverse fruitbomen en bakken met groenten. Ook worden er kippen gehouden. De opbrengsten zijn voor eigen gebruik.

Alles werkte mee om er een gezellig feest van te maken. Het weer, de entourage, de hapjes en drankjes en niet in de laatste plaats de muziek.

We hebben met bestuursleden van de Stichting Vrienden van het Groen Gasthuis gesproken. Zij vertelden ons, dat ze heel blij zijn met onze giften en dat we als kerk zo betrokken zijn. Deze kas is ook door de stichting mogelijk gemaakt.

Na de opening van de kas werden we uitgenodigd om samen van het buffet te eten.

Betty-Gerrie